Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van juliussytstra - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van juliussytstra - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Julius

Blijf op de hoogte en volg

17 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Na het 100 keer te hebben uitgesteld, nu toch maar een reisverslag gaan schrijven. Inmiddels ben ik al een dikke twee maand aan het reizen ik zal bij het begin beginnen.

Op 14 januari ben ik geland in Bangkok waar 4 nachten ben gebleven. Na het inchecken in het hostel, genaamd Khaosan Immjai, had ik vrij snel 3 mensen ontmoet waarmee zijn gaan eten en stappen in de beruchte Khaosan Road. Een compleet chaotische straat vol met clubs, barren, restaurantjes, schorpioenen verkopers en nog veel meer ''rare''dingen. Op dag twee ben ik samen met een Britse jongen van mijn hostel naar een hotel gegaan waar we binnen zijn geslopen om vervolgens naar de rooftop-swimmingpool te gaan. Hier heb ik vervolgens weer 3 andere jongens ontmoet waarmee ik later mee naar Chiang Mai ben gegaan, daarover later meer.

In bangkok heb ik de meeste tijd doorgebracht rond de Khaosan Road, samen met de Engelse jongens zijn we een keer naar een ander uitgaansgebied gegaan. Verder ben ik op de rooftopbar geweest, bekend van de hangover 2 scene: www.youtube.com/watch?v=MGp8cnOZZSg . Tijdens de 5 dagen in Bangkok ben ik ook nog naar de NBK-shopping mall geweest en daar ook lekker mee geprotesteerd met alle demonstranden die het gebied rondom NBK hadden ingenomen. Het demonstreren leek meer op een soort uit de hand gelopen straatfeest met een zeer gezellige sfeer. Er was een zeer groot podium met live muziek en alle mensen waren zeer vriendelijk en vrijgevig. Verder was de dagroutine in Bangkok vooral overdag uitbrakken op de rooftop-pool en s nachts stappen in Khaosan road. Na 4 nachten en 5 dagen was ik klaar met de constante smog, verkeersgekte en opgefokte straatverkopers. Tijd om naar het rustige Chiang Mai te gaan. Al met al was Bangkok super vet en ik heb er zeer veel mensen ontmoet die ik later in mijn reis weer ben tegen gekomen of zelfs meerdere weken mee heb samen gereist.

  • 17 Maart 2014 - 14:39

    Gonny Wieffer:

    Volgens mij heb jij je daar uitstekend vermaakt in Bangkok! Lijkt me geweldig allemaal nieuwe, interessante mensen te ontmoeten en daar samen lekker feest mee te vieren. Gelukkig viel het demonstreren mee, al hoorden we hier in het nieuws wel over ongeregldheden. Ik ben benieuwd naar het vervolg van het verslag over Chaing Mai, Cambodja en Laos. Een hele inspirerende en plezierige reis voor jou verder Julius. Leuk om je zo via facebook te kunnen volgen! Zijn wij ook een beetje op reis. Liefs x.

  • 17 Maart 2014 - 23:30

    Coen:

    Trots op jou, Julius!

  • 23 Maart 2014 - 16:13

    Kees:

    Hee My Man.

    Leuk zo'n verslag van je reis, hebben al wat gehoord van C+G.
    Zijn benieuwd naar je volgende blog.

    Begrijp uit je mail van vrijdag dat je heel wat af aan het reizen bent, prachtig om zoveel te zien en mee te maken.

    Moeten binnenkort eens Skypen, log nu elke dag in als ik achter de pc zit dus kijk maar.

    Groeten ook van Josje.

    Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 1385
Totaal aantal bezoekers 1909

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 03 Juni 2014

Zuid-Oost Azie reis

Landen bezocht: